Annonser från BloggPartner

The Countess

Hej alla läsare!♥

Jag såg precis The Countess som jag har velat se väldigt länge. Den handlar om Erzebet Bathory, Elisabeth Bathory eller blodgrevinnan som hon är känd som. Efter att hennes man dog och hon började bli äldre så blev hon besatt utav att få hennes ansikte att se yngre ut. En dag när en utav hennes betjäntar kammade hennes hår och drog i lite för hårt så slog grevinnan till betjänten vilket resulterade i att flickans blod hamnade i grevinnans ansikte. När grevinnan torkade bort blodet tyckte hon att hennes hud såg mycket yngre ut och det var då hennes blodbad började. Hon mördade ca 650 unga oskulder och badade i deras blod på olika sätt. Hennes betjänter hjälpte henne med att hämta kroppar och dra blod ut flickorna på olika hemska sätt.

Jag har alltid varit fascinerad vid just Elisabeth Bathory. Allt som händer i filmen är sant, Elisabeth fanns på riktigt. Jag har läst en hel del om henne och alltid letat efter en film om hennes liv och nu har det äntligen kommit en. Jag har bara sett en enda bild utav den riktiga Elisabeth Bathory och jag får såna rysningar. En scen i Hostel part II handlar om just Elisabeth Bathory och det var där jag först fick höra om henne. Hennes karaktär finns även med i filmer som Stay Alive och Daughters of darkness. Jag gillade denna film jättemycket. Julie Deplpy gjorde en väldigt bra roll som grevinnan och den var ganska blodigt. Tempot var bra ochjag tycker att filmen speglade det som jag hade läst om henne väldigt bra och den var mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Det enda som är olikt är en liten detalj på slutet. Det kunde även ha varit med blod och visat mer om vad hon gjorde med flickorna.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Evelin [Häst&Foto]

Tack så mycket! Glad jag blir :D

Otroligt fint ritat på hadern!!

2010-05-18 @ 19:00:08
URL: http://evliin.blogg.se/
Postat av: felleh

ååh tack så mke ((:

kram

2010-05-18 @ 19:06:47
URL: http://whofelicia.blogg.se/
Postat av: Patrik

den där filmen verkar riktigt bra!! :D



sv; jag gillar de flesta filmer! jag tittar inte på någon direkt kategori utan tar det som finns och ser o mdet är bra! :)

du då? =)

2010-05-18 @ 20:30:37
URL: http://jagputte.blogg.se/
Postat av: Ingrid

hehe jag fick precis hem den och tänkte kolla på den ikväll, verkar jätteintressant!

2010-05-18 @ 22:18:54
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: PS

Om du gillar Elsiabeth bathory så ska du se Stay alive, galet bra film om just elisabeth bathory äve om den ej är sann :P

2010-05-19 @ 12:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0