Annonser från BloggPartner

Slashers

Hej alla läsare!

Jag har precis suttit och kollat på Slashers, en skräckfilm som inte har fått så mycket uppmärksamhet förutom nu trots att den är gjord 2001. Slashers är det ultimata japanska tävlingsprogrammet på TV. Sex deltagare släpps in i en stor specialkonstruerad tv-studio. Där får de slåss för sina liv när de blir jagade av tre slashers; en doktor med en överdimensionerad sax, en präst med ett ruggigt kors och en redneck med rostig motorsåg. Den som sist klarar sig levande ut vinner den enorma prissumman.

Jag fick en Battle Royale känsla när programledaren satt och pratade om programet, som i Battle Royale när tjejen går igenom reglerna för spelet, ön osv.. Känns som att denna skulle bli mycket sämre om detta inte skulle vara en japansk ''reality-show''. Den lyckas faktiskt på vissa ställen och har en hel del gore, så det kan jag inte klaga på. Den var faktiskt ganska underhållande. Fast det fanns inga omtagningar i denna och den filmades med endast en enda kamera. Visst det är väldigt lågbudget och det märker man, men om man tar filmen för vad den är så var den faktiskt inte så dålig utan helt okej och därför förtjänar den en trea.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Ina

Jag gillade denna och hoppas på en uppföljare med nya slashers. Gillar som du sa att det var en japansk reality show för då kändes allting extra knäppt och kul.

2010-05-16 @ 18:14:22
URL: http://imprint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0