Annonser från BloggPartner

The Dead pit

Hej alla läsare!

Denna film tipsade Kicki mig om och den lät väldigt intressant, så jag var tvungen att se den och jag gillade den. Den en gång så hyllade och respekterade Dr Ramzi har förvandlats till en blodtörstig galning. På delstatens mentalsjukhus utför han makabra experiment och det är inte förrän Dr Ramzis kollega , Dr Swan lyckas döda läkaren som lugnet lägger sig. Dr Swan gömmer liket efter Ramzi i den håla där kvarlevorna efter de bisarra experimenten förvaras och stänger igen stället. 20 år senare läggs en ung vacker kvinna med total minnesförlust in på sjukhuset och när en jordbävning plötsligt skakar anstalten, börjar fruktansvärda saker att hända. Dr Ramzis sista ord i livet var, "Du kan inte döda mig" och den unga kvinnan börjar ''drömma'' om att doktorn är ute efter henne.

Jag gillade den gamla skräckkänslan över filmen och alla gore-scener. Kvinnan spelade bra. Den får en riktigt stark trea, vid en omtitt kan den nog få en fyra. Jag gillar verkligen att kolla på 80-tals skräckisar, även om denna nästan är 90-tal så känns den mer tidig 80-tal än 90.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Pussybear

Känns konstigt att missa en skräckis om den är så bra :O

2010-03-25 @ 19:48:08
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com/
Postat av: Kicki

Yay.. dead pit ^^

2010-03-25 @ 20:37:59
URL: http://loeria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0