Annonser från BloggPartner

I spit on your grave

Hej alla läsare!

Det var Sofia som tipsade mig om denna film, I spit on your grave. Jag fastnade direkt för titeln och började läsa ganska mycket om den på imdb (som jag brukar göra) innan jag såg denna. Den handlar om en ung kvinna som bosätter sig i ett hus mitt i skogen för att få lite lugn och ro till att skriva. Hon känner sig lugn och trygg där, men det varar inte länge. Hon träffar på fyra män som gång på gång våldtar och förnedrar henne. Efter en liten tid så bestämmer hon sig för att hämnas på allihopa.

Ni vet att jag gillar rape/revenge filmer och gjorde själv en kortfilm inom den genren, men denna var inte så superbra. Jag hade hört mycket hemska saker om denna, men den levde inte upp till det. Den är ganska hemsk, men våldtäcktscenerna är inte alls verkliga och att killarna sen inte fattar att hon vill hämnas är något som också förbryllar mig. Jag tycker inte att den var tillräckligt rå och brutal som en sån här film ska vara. Men den var ändå helt okej och flöt på. Det kändes som girl-power och det gillar jag väldigt mycket. Det finns fortsättningar på denna film som jag gärna vill se. Postern till denna film är grymt snygg, ska se om jag kan få tag på en på nästa Sci-Fi mässa.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0