Annonser från BloggPartner

Fear itself

Hej alla läsare!

Jag har börjat kolla in Tv-serien Fear itself som är skapad utav Mick Garris, skaparen bakom Masters of horror. Jag har sett de två första avsnitten som jag tänkte skriva lite om här. Det är en skräckserie som jag har velat se ett tag, men jag måste säga att den börjar svagt.

Avsnitt 1 - The Sacrifice


Den handlar om fyra kriminella män som har varit med i en olycka där en utav männen skadades. De försöker hitta ett sjukhus att ta honom till, men hittar bara en konstig stad/by. De blir välkomnade in utav de som bor där, men känner att något är fel.

Jag trodde att avsnittet skulle ta en annorlunda riktning, för när de är på väg till sjukhuset så går det på is och släpar sin kompis i en kanot och man ser någon stå med ett vapen och titta efter dem. Därför trodde jag att han skulle börja jaga dem och att det skulle bli riktigt spännande, men så var det inte. Den var ganska tråkig och den borde ha varit längre för att få fram en mer spännande bakgrundshistoria, då kanske den skulle ha blivit bra. Nu blev allting så stressad iochmed att dessa avsnitt är ca 40 minuter långa.

Avsnitt 2 - Spooked

Denna handlar om en privatdetektiv som får ett nytt fall. En klient tror att hennes man är otrogen mot henne och hon ber detektiven att vaka deras hus från ett övergivit hus mittemot. Han går med på det, men upptäcker att huset som han ska kolla bär på en hemlighet som personligen anknyten till honom.

Jag tycker inte denna var särskilt spännande eller bra. Slutet var tråkigt och jag hade hoppats på mer. Eric Roberts spelar bra, men det räcker inte för ett högre betyg. Jag som hade längtat efter denna serie, verkar som att jag kommer bli besviken. Hoppas de andra avsnitten iaf är lite intressanta.




300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0