Annonser från BloggPartner

2001 Maniacs - Fields of screams

Hej alla läsare!♥

Jag hade länge längtat efter en uppföljare till otroliga 2001 Maniacs re-maken och äntligen såg jag den idag. När årets omgång av intet ont anande nordbor inte dyker upp på det årliga Guts N 'Glory Jamboree så får invånarna i Pleasant Valley lov att lämna staden för att få in nytt kött till sin kannibaliska karneval. Borgmästaren Buckman och de andra försöker att få till en riktigt bra grillfest i år!

Jag blev väldigt, väldigt besviken med tanke på hur mycket jag älskade första. Denna var inte alls likadan, den sköna stämningen var borta och det var filmat väldigt tråkigt. Gore-scenerna var tråkiga och inte alls påhittiga som i första. Skådespelarna var bland det sämsta jag har sett i en skräckfilm. Det känns som att de hade fyllt den med tuttar och killrumpor för att det helt enkelt inte fanns något annat bra i filmen. Det är inte heller Robert Englund som spelar Mayor Buckman utav Bill Moseley och jag tycker Robert Englund passade bättre för den rollen. Slutscenen i ettan var riktigt häftig när alla sprang omkring matbordet i en rockig version utav ''The south will rise'' och jag bara satt och väntade tills de skulle göra något häftigt med den låten i denna film också, men det kom aldrig och det gjorde mig besviken.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: ylvablomgren.blogg.se / fotoblogg

sv: Mail skickat! :D

2010-07-24 @ 22:11:21
URL: http://ylvablomgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0