Annonser från BloggPartner

Saló

Hej alla läsare!

Dags att tipsa om en film, som många har svårt att se, Saló,120 dagar av Sodom som är regisserad av Pier Paolo Pasolini och baserad på Marquis de Sades bok med samma titel.

Jag gillar den, men jag kan förstå folk som inte gör det. Den här filmen bör inte ses förrän man är redo, för den är hemsk och jobbig att se. Den handlar om fyra fascister som kidnappar 16 ungdomar, 8 killar och 8 tjejer och utsätter dem för tortyr, förnedring och andra perversa saker. Jag såg denna 5 gånger under samma vecka och jag mådde inte bra psykiskt.

Jag rekommenderar den här filmen, till folk som gillar extrema filmer och som vet att dem kan hantera såna filmer. Gillar du inte såna filmer? Håll dig borta, så slipper du ha vissa utav bilderna kvar på näthinnan.

Nu ska jag och Alex se Where the wild things are på bio, vi ses senare.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0