Annonser från BloggPartner

I am art

''Jag skulle aldrig kunna ta såna foton på mig som jag gör nu ifall jag inte trivdes med min kropp för då skulle jag inte visa upp den.''


Jag har inte alls skrivit någonting
om hur jag har mått, hur jag har det med min kropp eller så mycket personliga tankar alls de senaste månaderna och det är dags att göra det. Jag mår mycket bättre nu än vad jag gjorde för flera månader och år sedan. Det har hänt en del inom mig som har fått mig att förändras mycket mentalt. Relationen till min kropp har också blivit bättre, jag har kurvor och jag har ben och jag gillar det. Jag måste faktiskt säga lite stolt att jag tycker om mina ben, speciellt hur de blir på bild. Jag skulle aldrig kunna ta såna foton på mig som jag gör nu ifall jag inte trivdes med min kropp för då skulle jag inte visa upp den.

Jag har inte haft några ätstörningsperioder
alls sedan flera månader tillbaka och jag har inte ens tänkt en tanke på att sluta äta för att gå ner i vikt på ett bra tag. Det stora negativa som jag har tänkt på den senaste tiden är min pappa och det är främst för att det precis var 11 år sedan han dog, för att hans födelsedag är i december och för att vintern är ganska deprimerande, vilket får mig att tänka på min pappa väldigt mycket. Annars har jag en riktigt bra och stöttande pojkvän som får mig att må väldigt bra och accepterar och älskar mig precis som jag är.

Jag är väldigt glad över att kunna skriva att det känns som att jag ser på min framtid med en mycket positivare inställning och allting känns bättre och lättare. Jag känner mig inte lika ensam som jag har gjort förut och det känns inte som att jag är fången i mig själv längre.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Candy

Vad skönt att känna så. =) tyvärr kan jag inte ta den typen av bar hud-bilder jag gjorde tidigare eftersom jag är för fet och jag trivs inte med det. Så jag klarar inte av att visa upp de delarna med min kropp. Kommer inte att göra sånt förrän jag blivit smalare igen, vilket är synd för jag älskar all typ av foto. Men jag gillar mitt utseende i allmänhet i alla fall och det är skönt. =)



Har du gjort nåt speciellt för att komma till den punkten där du är idag eller har det bara skett av sig själv?

2010-12-07 @ 12:21:21
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Emma

Den här bilden är så jävla cool! Mycket attityd och väldigt snygg!

2010-12-07 @ 13:25:29
Postat av: Anonym

Hur kan jag ha missat din blogg? Jag som själv är filmälskare och trodde jag hade sett alla filmbloggar och så ser jag din för första gången idag. Måste säga att din blogg sticker ut från mängden och är riktigt intressant att läsa. Jag fascineras utav dina bilder, recensioner, filmvetande och utav ditt mod att våga berätta om personliga saker. Har suttit och gått igenom nästan alla dina inlägg i en timme nu och jag gillar verkligen din blogg. Jag har själv ingen blogg, men du kanske kan svara på mina kommentarer i din blogg?



Grym bild förresten!

2010-12-07 @ 13:38:22
Postat av: Angelica

skönt att höra att du mår bättre :) as bra att du är nöjd med dig själv! kämpa på det :D

2010-12-07 @ 17:27:06
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: Placebohoe

Emma: Tack så mycket!



Anonym: Tack! Klart jag ska svara på dina kommentarer i bloggen, hoppas du kommer fortsätta att läsa min blogg :)

2010-12-07 @ 20:58:13
URL: http://placebohoe.blogg.se/
Postat av: Candy

Ja precis, det är ju det som man vill tillbaka till... det gamla. Och jag har gått upp väldigt mycket i vikt pga. medicin så det är inte naturligt för mig att se ut så här, vilket är frustrerande. Men det tar tid att förlora medicinkilona trots att jag slutade med medicinen för över ett halvår sedan så jag tröttnar och får dumma tankar ibland. =S

2010-12-08 @ 01:50:34
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0