Annonser från BloggPartner

Skräckfilmer utbildar mördare?

Hej alla läsare!

I flera år har jag hört kommentarer som att människor som kollar på skräckfilmer blir mördare och psykopater och att bara störda människor kollar på såna sjuka filmer och dem gör mig så fruktansvärd förbannade. Jag vet att jag har en udda filmsmak. Visst finns det enstaka incidenter, men det kan man säga om allting, tv-spel, musik och tillochmed mode-industrin har fått människor att mörda andra, precis vad som helst kan trigga människor, så kom inte säg att skräckfilmer är en orsak till att människor dör på riktigt.

1. Om man efter att ha kollat på en skräckfilm blir så inspirerad att man faktiskt går ut och mördar någon då var man redan SJUK innan man såg filmen.

2. Våld och mord har funnits mycket längre än vad filmer har. Första filmen kom 1895 och ja krig och mord har funnits mycket längre än så.

3. Jag har sett väldigt mycket skräckfilmer och jag vill verkligen inte skada någon, helt tvärtom jag kan inte ens skada en insekt.

Det är snarare så att filmerna har tagit inspiration från mördare och inte tvärtom. Verkligheten är bra mycket grymmare än någon film någonsin skulle kunna bli. Jag förstår er som inte gillar skräckfilmer och det gör inget att ni inte gör det, ni är varmt välkomna hit ändå, men snälla säg inga onödiga saker som att vi är sjuka i huvudet och kommer börja mörda folk bara för att vi har en annorlunda filmsmak.



300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Althea

Word på den du!

2010-04-18 @ 16:26:12
URL: http://rockerland.blogg.se/
Postat av: Jacob

Word, ja.

2010-05-08 @ 23:03:15
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0