Annonser från BloggPartner

Repo the genetic opera

Hej alla läsare!

Denna film är den senaste som jag har sett, repo the genetic opera. Det är en gothisk skräck-musikal och handlar om ett företag som erbjuder att man opererar sig och betalar senare, men om man inte betalar tillbaka pengarna så skickas så kallade repo-män in för att ta tillbaka det som du opererade in. Början är helt awesome och är helt och hållet i comic-form för att förklara handlingen och karaktärerna bättre och det funkar verkligen jättebra. Jag tycker alltid att det är väldigt effektivt att berätta i en sådan form.

Filmen övergår sedan till att bli otecknad och volverar kring det här bolaget och en ung tjej med en blodsjukdom. Jag gillar sångerna, fast det tog ett tag att komma in i dem, men efter att jag hade gjort det så jag dem. Gore utbudet är bra. Det som förvånade mig mest är att Paris Hilton är med och att hon faktiskt inte är dålig i denna. Fast det var ungefär efter halva filmen som jag faktiskt insåg att det var hon som var med, för hon har mycket smink, peruker och annat som gör att man inte känner igen henne.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: iida

Det är en mycket finer film!!!

2010-04-15 @ 23:07:48
URL: http://liidasuffercity.blogg.se/
Postat av: Pussybear

ÅÅÅh den vill jag se!! Har sett lite utav den eftersom andre tankade den, men måste se till att få en ledig kväll nån gång ^^



Kram!

2010-04-16 @ 04:55:16
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com/
Postat av: Lina

Heheh jag gillade inte alls denna filmen, för jag hatar musikaler. Fast jag håller med dig om att man blir förvånad över att Paris är bra. Det är man ju inte van vid när det kommer till filmer.

2010-04-16 @ 19:17:52
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0