Annonser från BloggPartner

Daughters of darkness

Hej alla läsare!

Det finns många filmer som har inspirerats utav Elizabeth Bathory (Erzeber Bathory), en kvinnlig seriemördare som mördare över 400 unga oskulder och badade i deras blod för att hon trodde att det fick hennes hy att se yngre ut. Även Hostel 2 har med en scen som ska föreställa hur ''Elizabeth Bathory'' dödade sitt offer och badade i hennes blod. Jag ska nu tipsa om Daughters of darkness som handlar om det nygifta paret Valerie och Stefan som tar in på ett hotell och träffar en märklig dam. Nästa morgon får de läsa om att många utav flickorna i staden har hittats mördade och tömda på blod och snart misstänker de att det är just kvinnan som är Elizabeth Bathory.

Jag hade läst mycket om Elizabeth Bathory innan jag såg denna filmen och var väldigt förväntansfull och blev inte besviken. Den är snygg och dialogen är bra. Jag skulle nog vilja ha mer blod i den, men annars var den bra. Jag skulle jättegärna vilja skaffa dvd-utgåvan utav denna för i den får man med ''The Bloodsplattered bride'', en annan film som jag jättegärna vill se. Det som är just så spännande med att se filmatiseringar kring Bathory är att hon var en kvinnlig mördare och jag skulle mer än gärna vilja veta mer om vad som rörde sig inuti hennes huvud.  Jag hoppas på att få se en riktigt bra film som visar hela hennes liv och hur allting ledde fram till den punkten då hon började mörda oskulder och bada i deras blod.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Rora

SV: Tack så jättemycket :)

2010-04-08 @ 02:46:14
URL: http://rora.se/
Postat av: Hannah

Hej!

Jag vill bara tipsa om en jätte bra blogg! Den är inte min men jag älskar den och lääser den varje dag och det skulle vara kul om du ville kika in på den... Hoppas det!



Kram!

2010-04-08 @ 10:25:56
URL: http://funnylove.blogg.se/
Postat av: Pussybear

ooh, den skulle jag vilja se :)

2010-04-08 @ 16:58:20
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0