Annonser från BloggPartner

Black Sunday

Mario Bava är en regissör som har inspirerat många filmer, bland annat Fredagen den 13:e filmerna med sin Bay of blood, men nu ska jag prata om hans Black Sunday, som är en utav mina favoritfilmer. Den handlar om en häxa som dödas, men återvänder från graven för att avsluta det hon påbörjade på. Barbara Steele spelar huvudrollen och hon är som sagt min favoritskådespelerska, bara det gör filmen bra, men det som gör den suverän är det vackra fotot. Jag tycker grymt mycket om inledningen till denna film, då man får se hur Barbaras Steele karaktär dödas. Jag såg den för bara någon vecka sedan och då var den tillochmed bättre än första gången jag såg den.
Jag har en box med Mario Bavas filmer + Bay of Blood aka A twitch of the death nerve och Black Sunday är definitivt hans bästa, annars är dem helt okej till bra. Rue Morgue hade ett nummer där de skrev om Bavas filmer väldigt mycket och det var i det  nummret som jag blev intresserad och önskade mig en box i julklapp vilket jag fick av mamma. Det var även min första Barbara Steele film och jag hade hört hur bra hon var och vilken skräckgoth-ikon hon var på 60-talet och jag blev inte besviken.






300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: SUCIO ♥

Svar: Ja visst är det :D

Har du några tatueringar eller ska du skaffa?

2009-12-09 @ 23:59:27
URL: http://sucio.blogg.se/
Postat av: Aleks

Låter som rätt intressanta filmer, speciellt den om häxan. Kommer det fler tips?

2009-12-10 @ 11:58:18
URL: http://aleksritar.wordpress.com
Postat av: Stefan Frankl

När det kommer till fodral och affischer så måste man verkligen säga att det var bättre förr, enkelt och snyggt.

2009-12-10 @ 17:01:36
URL: http://www.frankl.nu
Postat av: Candy

Barabara Steele är väldigt SNYGG om inte annat! *pullar*

Svar: She's sexy and you know it! ;)
Placebohoe

2012-07-16 @ 23:37:53
URL: http://sugarhearted.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0