Annonser från BloggPartner

Kuroneko

Hej alla läsare!♥
 

''Fotot och bildkompositionen är det som först slog mig när jag började titta på filmen.''

 
Kuroneko: En japansk spökhistoria om två kvinnor som blir våldtagna och mördade av laglösa samurajer, och går igen som våldnader med uppgift att mörda samurajer. De kan ta formen av katter. När en av de mördade kvinnornas fästman, en samuraj, kommer hem från kriget hamnar vålnaderna i konflikt.
 
 
Kuroneko är en otroligt snygg film baserad på en spöklegend. Att göra film av kända spökberättelser var väldigt populärt under denna tid och Kuroneko är en av de bästa spökfilmerna jag har sett på ett bra tag. Fotot och bildkompositionen är det som först slog mig när jag började titta på filmen. Jag gillar genren Rape/Revenge och handlingen i denna film är intressant från början till slut. Snygga rörelser och bra skådespel tillsammans med en bra story gör att denna film får en stark fyra.
 
 
 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0