Annonser från BloggPartner

Request: Belle de Jour

Hej alla läsare!

''Öppningsscenen är däremot väldigt bra och fångar min uppmärkssamhet när Severin drömmer om att bli piskad och utnyttjad utav några män.''



En läsare ville ha fler filmer från Europa och här kommer en till som jag såg väldigt nyligen. Den unga hemmafrun Severine (Cahtrine Deneuve) prostituerar sig, inte för att tjäna pengar utan för att komma över sina sexuella hämningar. Hon tar sig arbetsnamnet Belle de jour, men hennes levnadssätt får snart konsekvenser.

Det jag gillar mest med filmen är Severines fantasier och drömmer för dem visar mer tydligt varför hon gör som gör och man förstår henne bättre. Dem är förnedrande och det är det som verkar få igång henne. Normalt sätt så ser hon väldigt oskyldig och kysk ut och därför passar fantasierna in så bra för det blir en stor kontrast. Slutet var ganska konstigt tycker jag och plötsligt och det blev jag lite besviken på. Öppningsscenen är däremot väldigt bra och fångar min uppmärkssamhet när Severin drömmer om att bli piskad och utnyttjad utav några män.

Emelllanåt var filmen lite tråkig, men jag tycker att handlingen är bra och det är intressant att se hennes möten med de olika kunderna. Cathrine Deneuve passar perfekt för såna här roller, att spela unga kvinnor som är sexuellt hämmade och lever ut sina hämningar på olika sätt. Den här får en stark trea från mig.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Candy

Finns många franska filmer på temat prostitution som verkar intressanta; den här är bara en av dem. Ska se till att tanka hem dem alla1 :D

2011-02-27 @ 15:56:11
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Anonym

Den här är jättebra tycker jag!

2011-02-27 @ 16:36:20
Postat av: Emma

Tack för tipset och ja fler europeiska filmer! :)

2011-02-27 @ 20:59:34
Postat av: Nadja

Bra film, men jag gillar Repulsion böttre

2011-03-01 @ 11:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0