Annonser från BloggPartner

Fright Night 2

Hej alla läsare!

Fyra främlingar dyker upp vid Peter Vincents lägenhet. En av dem är en vacker kvinna vid namn Regina. Hon verkar ha fattat ett oerhört skrämmande tycke för Charlie... Det visar sig ligga till så att Regina är syster till vampyren Jerry som Charlie tagit kål på tre år tidigare. Hon är ute efter hämnd och hennes plan är att göra även Charlie till vampyr, för att sedan kunna utsätta honom för tortyr i all evighet.

Fright Night är den bästa vampyrfilmen som jag har sett och jag har varit nyfiken på uppföljaren väldigt länge och nu har jag äntligen sett den. Den saknade en del utav charmen som den första filmen hade och karaktärerna var inte lika intressanta. Man saknade verkligen Evil Ed för han var den bästa karaktären i ettan. Regina gjorde inte alls samma intryck som Jerry gjorde och vart försvann Amy? Jag ville gärna ha en förklaring på den biten, men den kom aldrig. Trots det så var det en hel del saker som jag kände igen från ettan och Peter Vincent och Charlie Brewster lyfter filmen till en trea, så om man gillar ettan så är denna uppföljare sevärd.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Madde

Lämnar ett spår eftersom vi följer varandra med bloglovin.

2010-09-04 @ 12:36:20
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0