Annonser från BloggPartner

Whatever happened to baby Jane?

Hej alla läsare!♥

När Jane var liten var hon en barnstjärna - "Baby Jane". Men hon blev aldrig den stora stjärnan, istället var det storasyster Blanche som blev berömd Hollywoodstjärna. Efter en mystisk bilolycka när systrarna är på väg hem efter en tillställning, blir Blanche påkörd och blir tvungen att sitta i rullstol. Jane blir den som får ta hand om Blanche. Men Jane är fylld av avundsjuka mot sin syster och gör allt för att förpesta hennes liv.

Bette Davis spelar rollen som Jane Hudson väldigt bra och det är synd att hon inte fick oscar för sin rollprestation då hon var nominerad till en. Den andra systern spelas utav Joan Crawford. Båda skådespelerskorna lyfter denna film och den blir väldigt obehaglig. Jag är väldigt glad att mama köpte denna på dvd precis så att jag fick chansen att se den. Obehagligheten ökar gradvis och den blir intensiv utan att visa så mycket och jag har stor respekt för filmer som klarar utav att bli obehagliga och intensiva utan en droppe blod. Om ni är som jag och också gillar gamla svart-vita skräckfilmer så rekommenderar jag denna.




300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Madde

spännande kanske ska se den då :D

2010-10-05 @ 12:51:04
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0