Annonser från BloggPartner

Feast

Hej alla läsare!

Halloween film nr#6: Feast, En grupp främlingar som är gäster på ett värdshus måste gå ihop och kämpa för sin överlevnad mot ett par blodtörstiga monster som har belägrat värdshuset. Men med fler människor som dör så verkar hoppet ute, eller?

En ganska vanlig handling för splatter-filmer,  men den funkar tack vare alla roliga gore-effekter. Det här är min typ utav film och jag ser charmen och humorn i filmen, som tydligen många har svårt att göra. Jag tycker att det var smart att namnge alla karaktärer och presentera dem kort i tre-fyra meningar. Jag tycker att utseendet på monstrena är bra gjorda och lite originella, vilket är ganska svårt att lyckas med nu för tiden.

Postern är väldigt snyggt komponerad och det är många som har kopierat den rakt, vilket ofta har gett ganska dåliga resultat för då får jag en dålig känsla för filmen. Något som är roligt är att övriga producenter till denna film är Matt Damon & Ben Affleck vilket chockade mig lite, men det är kul att även skådisar som inte spelar inom skräck-genren stödjer den genren också. Gillar ni splatter-filmer och överdrivna filmer så rekommenderar jag er denna att se på Halloween. Den är ganska kort så ni hinner klämma in flera skräckisar på Halloween!

 


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0