Annonser från BloggPartner

Among Friends

Hej alla läsare!♥
 

''Den här typen av filmer är vad jag kallar för feel-good skräckfilmer, man vet vad man kommer att få, men man gillar åkturen.''

 
Among Friends: En 80-talsinspirerad middag bland vänner förvandlas till en brutal dödsdans när en ur sällskapet bestämt sig för att tvinga fram de andras hemligheter. Hur långt kan någon gå för att få andra att rensa luften och hur mycket är folk villiga att offra för att hålla sina hemligheter dolda? Sitt hår? Sina fingrar? Någon annans liv?
 
 
 
När jag läste att Danielle Harris skulle regissera sin första skräckfilm så var jag tvungen att se den. Idén lät spännande och jag såg verkligen fram emot att se denna film. Strukturen i denna film känns igen från andra skräckfilmer, ett gäng vänner samlas för en fest och det slutar med att vännerna och tittarna får reda på varandras hemligheter, men jag tyckte ändå att Among Friends valde rätt saker att avslöja. Slutet var inte oväntat, men den fungerade bra ändå. Den här typen av filmer är vad jag kallar för feel-good skräckfilmer, man vet vad man kommer att få, men man gillar åkturen. 
 
 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0