Annonser från BloggPartner

Hamlet 1948

Hej alla läsare!♥
 

''Jag gillade alla inre monologer som pågår i karaktärernas huvud och deras rekationer och minspel medan dessa monologer pågår.''


Hamlet: Laurence Oliviers tolkning av Shakespeares Hamlet, som många anser är måttstocken andra tolkningar mäts efter. Hamlet, prins av Danmark, ruminerar över hur han skall kunna hämnas mordet på sin far. Fångad i en märklig handlingsförlamning fylld av existentiella frågeställningar är det tillslut andra faktorer än Hamlets eget agerande som leder till dramats oundvikliga upplösning.
 
 
 
Jag tycker att Hamlet är den bästa pjäsen av William Shakespear och jag tycker att denna filmen framställde pjäsen på ett riktigt bra sätt. Sir Olivier Lawrence imponerade i rollen som Hamlet, men den som imponerade mest var som spelade Ofelia, helt otroligt bra på att få fram rätt känslor. Jag gillade alla inre monologer som pågår i karaktärernas huvud och deras rekationer och minspel medan dessa monologer pågår. Det fanns väldigt fint kameraarbete i filmen, speciellt i scenen då Hamlet frågar sin mor om hon ser det han ser och kameran jobbar runt dom på ett väldigt fint sätt.
 
 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Henrik

Drömde om dig i natt, du och nintendohooker, fast vaknade upp i panik och kallsvettig, så var säkert en mardröm Eller för att passa in på dig, en rysare. :D

Svar: Hahaha grymt ju :D
Placebohoe

2013-07-03 @ 07:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0