Annonser från BloggPartner

Girls against boys

Hej alla läsare!♥
 

''Tyvärr är den inte i klass med filmer som I spit on your grave och The Last house on the left''

 
Girls against boys: Shae och Lulu är vå bartenders som tar ut sin hämnd mot män som har behandlat dem illa.
 
 
 
En film i genren Rape/Revenge som är en subgenre som jag gillar väldigt mycket. Våldtäkten sker off-screen, eller ja det är mer en indikation på en våldtäkt, man får det aldrig riktigt bekräftad, men som tittare så ska man anta att det är vad som händer, så här finns ingen otäck våldtäkt som man måste sitta igenom och titta på, men en del otäcka scener finns. Jag gillar relationen mellan de två huvudkaraktärerna och hur den ena karaktären reflekterar hur hon känner efter att dom har begått en del saker, vilket det ofta fattas i filmer från denna subgenre. Oftast så hämnas huvudkaraktären och sen är det slut, men här är det inte riktigt så, utan filmen fortsätter en bit för att följa kvinnornas utveckling efteråt och det gillade jag. Tyvärr är den inte i klass med filmer som I spit on your grave och The Last house on the left för att den jag tycker att spänningen och intensiteten saknades. Det var också allt för korta hämndscener och ofta involverade dom pistoler, vilket var tråkigt. 
 
 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Micke

Jag önskar dig en riktigt God Jul!

Svar: God Jul!!!
Placebohoe

2013-12-23 @ 16:22:34
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0