Annonser från BloggPartner

Side Effects

Hej alla läsare!♥
 

''Jag hade nog tyckt att filmen hade varit bättre om den hade fortsatt så som den hade gjort i första halvan''

 
Side Effects: Emilys man ska snart släppas från fängelset efter att ha suttit inne i fyra år. För att dämpa sin oro och depression börjar hon att missbruka receptbelagd medicin, men allting får en obehaglig vändning. 
 
 
Det jag gillar med filmen är stämningen och känslan den vill få fram hos huvudkaraktären och jag kunde känna igen mig i vissa delar. Rooney Mara spelar sin karaktär trovärdigt och lyfter filmen. Det som är lite tråkigt är att vissa karaktärer spelas stelt och tråkigt och att den andra halvan av filmen inte känns lika bra som den första. Jag hade nog tyckt att filmen hade varit bättre om den hade fortsatt så som den hade gjort i första halvan och verkligen ifrågesatt pillerindustrin ordentligt och verkligen vågat ge den kritik.
 
 
 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0