Annonser från BloggPartner

Gertrud

Hej alla läsare!♥
 
 

''jag brydde mig tillräckligt mycket om relationerna mellan karaktärerna för att hålla intresset uppe genom hela filmen.'' 

 
Gertrud: Gertrud är fångad i sitt kalla småborgerliga liv, men istället för att bryta sig ur tvingar hon sig själv att bli ännu kyligare. Filmen bygger på en pjäs av Hjalmar Söderberg
 
 
 
Denna film är filmad på ett ganska speciellt sätt, väldigt långa tagningar ibland upp till 10 minuter utan klipp. Ibland tyckte jag att det var bra att det bara var långa tagningar, men ibland så tyckte jag att det gick lite väl långsamt. Filmen kändes ganska utdragen och det kändes som att dom kunde ha fått fram poängen även om dom hade kortat ner den litegrann. Filmen är väldigt teatralisk, men jag gillar det och jag brydde mig tillräckligt mycket om relationerna mellan karaktärerna för att hålla intresset uppe genom hela filmen. 
 
 

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0