Annonser från BloggPartner

Iron Sky

Hej alla läsare!

''Jag ville så gärna gilla filmen mer än vad jag gjorde''


Iron Sky: Vid andra världskrigets slut flydde nazisterna till ”the dark side of the moon” och byggde upp en hemlig månbas, en flotta med rymdskepp och förberedde sig för att erövra jorden. När en amerikansk astronaut landar lite väl nära månbasen och tillfångatas, tillsammans med sin fantastiska smart phone, inser man att ett teknologiskt genombrott skett på jorden och åker för att hämta fler. Väl där, 70 år senare, är det dags. Fjärde riket ska resas.

Nazister på månen låter ju riktigt intressant och jag var verkligen sugen på att se filmen, vilket jag gjorde igår. Det jag gillade allra mest med filmen var musiken som förhöjde alla känslor, men tyvärr kändes karaktärerna lite platta och utvecklades inte särskilt mycket.

Många scener var väldigt bra gjorda och det fanns en hel del humor i filmen, som fick mig att skratta. Jag ville så gärna gilla filmen mer än vad jag gjorde, slutet kunde ha arbetats mer på. Det var roligt att dem drev med en del politiska saker, men manuset kunde ha varit bättre och ännu mer spännande. Kul att Udo Kier var med!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0