Annonser från BloggPartner

Czlowiek z zelaza

Hej alla läsare!

''Fotot var väldigt snyggt på flera ställen och karaktärernas bekymmer och känslor kom fram väldigt bra.''


Järnmannen: Uppföljare till Marmormannen. Här har dokumentärfilmaren Janda gift sig med sonen till Birkut den fallne hjälte vars liv hon försökt dokumentera. Innehåller dokumentärt material från solidaritetsstrejker i Gdansk.

Jag har nu både sett Marmormannen och järnmannen. Järnmannen fortsätter några år efter marmormannen och drog mig in i filmen. Jag är inte så inne i Politik, men trots det gillade jag filmen och var med på allt som hände i filmen, men det kan även vara för att mamma har berättat för mig hur det var i Polen förut. Det som är lite negativt med filmen är att mittendelen blir lite seg och tråkig, medan början och slutet är väldigt intressant.

Alla skådisar var riktigt bra och jag gillade dialogen väldigt mycket, precis som i de flesta Wajda filmer. Fotot var väldigt snyggt på flera ställen och karaktärernas bekymmer och känslor kom fram väldigt bra.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0