Annonser från BloggPartner

The Woman in black 1989

Hej alla läsare!

''Jag gillade slutet och tycker att detta är en film som sticker ut ur mängden i skräckgenren.''


Woman in black: En advokat från London åker ut på landsbygden för att ta hand om ett dödsbo, men märker snart att allt inte står rätt till. Byborna verkar rädda för huset där den nyligen avlidna änkan bodde, och ännu räddare för träsket i vilket huset är byggt.

Woman in black är en film som är bra ljudsatt och redigerad. Ljuden sitter precis där dem ska för att få en kuslig känsla genom hela filmen. Huvudkaraktären spelas bra och jag blev aldrig uttråkad utav filmen och den begav sig i precis rätt riktning utan att bli spretig.

Jag såg den här filmen innan re-maken som kommer det här året, jag brukar föredra att se originalet före re-maken. Sminket på kvinnan fungerade riktigt bra på långt håll, men vid vissa närbilder var det inte väldigt bra och scenerna blev mest kusliga när hon var på ett visst avstånd. Jag gillade slutet och tycker att detta är en film som sticker ut ur mängden i skräckgenren. Missa den inte!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: jonas

Åh. Den ska jag se

2012-03-12 @ 21:35:23
URL: http://jonaslindh.wordpress.com/
Postat av: Candy

Tycker att den är himla charmig, den filmen. :) riktigt mysig stämning och härliga miljöer!

2012-03-13 @ 14:19:39
URL: http://sugarhearted.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0