Annonser från BloggPartner

The Artist

Hej alla läsare!♥

''Jag älskar stumfilmer och flera utav mina favoritfilmer är från stumfilmseran, därför var jag riktigt taggad inför att se denna vackra film.''


The Artist: Hollywood, slutet av 20-talet. Stumfilmsstjärnan George Valentin är övertygad om att biobesökarna älskar honom nog mycket för att han ska kunna fortsätta göra stumfilm.Samtidigt förälskar han sig i flappern Peppy Miller, en av de som får sitt genombrott i och med ljudfilmen. En modern stumfilm.

The Artist har ett riktigt bra och genomtänkt manus som jag blev väligt indragen i hela tiden då jag kollade på filmen. Jag älskar stumfilmer och flera utav mina favoritfilmer är från stumfilmseran, därför var jag riktigt taggad inför att se denna vackra film.

Hoppet från stumfilm till ljudfilm ställde till mycket problem för en del stumfilmsskådisar som helt enkelt inte passade till talroller och detta tema tas även upp utav Singin' in the rain. Detta är en modern stumfilm, så det är inte speciellt mycket tal i filmen så att ni är redo för det. Mycket bra skådespeleri, speciellt utav huvudrollsinnehavarna. Denna film får en stark fyra som kan bli en femma efter omtitt.






Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , , , ,

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0