Annonser från BloggPartner

Ivan Groznyj I & II

Hej alla läsare!♥

''Närbilderna är riktigt intensiva och känslor förmedlas riktigt bra genom ögonen, blickar och vinklar.''

Del 1: År 1547 kröner Ivan IV sig själv till Tsar av Ryssland och lägger kraft på att återta förlorat ryskt land.

Riktigt snygg scenografi var det första jag lade märke till när jag började titta på den första delen. Skådespeleriet är riktigt bra och jag satt fastklistrad framför tv-rutan då jag har denna på dvd. Jag gillar svart-vita filmer oerhört mycket och jag gillar även historiska filmer som denna. Närbilderna är riktigt intensiva och känslor förmedlas riktigt bra genom ögonen, blickar och vinklar. Ivan spelas riktigt bra och båda delarna innehåller mycket spänning och intensitet.

Del 2: Ivan är nu ensam. Hans fru har dött av förgiftning. Han försöker desperat skaffa nya vänner som kan hjälpa honom att få fart få Ryssland som nation igen, men detta till synes förgäves.

Här fortsätter den snygga scenografin och blir ännu snyggare den sista halvtimman som tar en lite oväntat vändning rent scenografimässigt. Det enda negativa med dessa filmer är att dem kan kännas lite röriga ibland, så man får hänga med och helst se båda delarna efter varandra för att inte ha glömt bort viktiga detaljer från första delen om man gör det kommer andra delen mest kännas rörig. Jag föredrar faktiskt andra delen, men utan första delen hade inte andra delen varit lika bra, därför får båda delarna 4 i betyg.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Sami

sv: recensioner skall komma :)

2012-01-29 @ 23:29:57
URL: http://www.ihyttan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0