Annonser från BloggPartner

The Oily Maniac

Hej alla läsare!♥

''Filmen var ungefär somn jag trodde att den skulle vara både manusmässigt och fotomässigt.''


The Oily Maniac: Danny Lee spelar en poliosmittad yngling som kommer över en formel som får honom att kunna förvandlas till ett oljemonster. I sin nya skepnad pucklar han på elakingar och rättar upp problem i privatlivet. I en minnesvärd scen springer Danny Lee till en bensinmack för att dränka sig själv i bensin och därmed kunna förvandlas till den diaboliska figuren.

När jag såg framsidan och titeln på denna film var jag tvungen att köpa den trots att jag inte hade sett den innan. Filmen var ungefär somn jag trodde att den skulle vara både manusmässigt och fotomässigt. Manuset är ganska enkel, men bra berättad. Effekterna är väldigt roliga och man hejar på The Oily Maniac.

Jag har gärna sett att det skulle  ha varit ännu mer psykologi bakom monsterkaraktären och filmen hade gärna fått vara mer intensiv och skrämmane. Den var ganska rolig på flera ställen och ibland hade man jobbat bra med fotot, men den hade gärna fått vara visuellt snyggare.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Siri

Väldigt rolig film.

2012-02-21 @ 14:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0