Annonser från BloggPartner

Some guy who kills people

Hej alla läsare!

''Jag gillade manuset väldigt mycket, men filmen hade gärna fått vara ännu mer blodig och äcklig.''


Some guy who kills people: Ken Boyd är vad en del skulle kalla för förlorare. Han är 34 år, nyutskriven från mentalsjukhuset och bor hemma hos sin mamma. Hans glassbarjobb är föga uppmuntrande och till råga på allt plågas Ken av minnen från tiden då han tvingades agera slagpåse åt skolans idiotgäng. Men vi vet bättre än att kalla honom för förlorare, eller hur? Plötsligt börjar saker rulla på i rätt riktning för Ken. Hans 11-åriga charmtroll till dotter dyker upp och någon som kanske kommer med kärleken vill byta sitt nummer mot en strut chocolate bananza. Samtidigt börjar som av en händelse även Kens tidigare plågoandars huvuden rulla. Hur ska det gå med hans stapplande lycka när stadens förvirrade, men dråpligt underhållande, polis börjar nysta i mordhärvan?

Jag tycker att den här filmen har jobbat bra med att presentera olika karaktärer, speciellt Ken Boyd. Det som behövs för att vi ska känna sympati för honom kommer fram och mycket behöver inte sägas med dialog. Huvukaraktären spelas riktigt bra utav som jag tycker är en väldigt duktig skådis. Jag förstod även varför huvudkaraktären agerade som han gjorde och hans psykologi framkommer tydligt. Jag gillade manuset väldigt mycket, men filmen hade gärna fått vara ännu mer blodig och äcklig. Titeln är ju väldigt klockren.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Sami

sv: Paul är en fin utgåva :) dock så är baksmällan snyggare:)

2012-02-16 @ 12:28:19
URL: http://ihyttan.wordpress.com
Postat av: siri

Den här vill jag se! :)

2012-02-16 @ 16:53:24
Postat av: siri

Den här vill jag se! :)

2012-02-16 @ 16:53:24
Postat av: placebohoe

Siri: Se den! :)

2012-02-16 @ 16:57:38
URL: http://placebohoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0