Annonser från BloggPartner

Min filmsamling

Hej alla läsare!♥

Jag älskar min filmsamling.


Nu börjar min filmsamling närma sig 1500 (1450 just nu) filmer. Jag började samla när jag var 12 år och köpte ungefär 100 varje år, men de senaste åren har det ökat med antal filmer varje år och förra året köpte jag 100 filmer på bara två dagar. Jag har änsålänge köpt mellan 40-50 filmer detta år, men hoppas kunna köpa mer i sommar. Jag sparar även pengar inför årets sci-fi mässa i Stockholm för att kunna shoppa loss ordentligt. Många blir fortfarande ganska chockade när dem hör hur många filmer jag har, fast det finns bra många människor som har mycket mer, men många har nog ganska svårt att förstå att jag väljer filmer framför kläder. Varje månad då jag får in pengar på kontot är min första tanke: Yes, nu kan jag beställa filmer!!! Jag sätter mig direkt vid datorn för att kolla in utbudet, även när jag är ute med mamma går jag in i filmaffärerna och hon går in i klädaffärerna och vill att jag ska köpa kläder, men jag kommer sällan ut med kläder då jag är alldeles för petig och tycker att klädpriserna är för dyra. Vid 1500 får ni se en ny video utav mitt filmrum!
Mina älsklingar!

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Zandra

Härlig bild :)

2012-04-05 @ 13:54:28
URL: http://zandravonhelvete.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag har ju 400 filmer mindre än dig! Men snart så är jag kanske ikapp =)



Våra samlingar är faktiskt rätt så små jämfört med de stora snubbarna. Då har vi kanske en bråkdel av vad de har. Men om man jämför med vanliga människor så har vi en video affär och så kan vi nog aldrig undgå att bli tolkade som konstiga. Men kläder, fy så trist.

2012-04-05 @ 14:02:47
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Candy

Det är väl lite av en norm att man hela tiden ska "uppdatera sin garderob", så det är inte så konstigt att folk blir förvånade när de får veta att man köper filmer istället för kläder. Men det är lite irriterande när de typ tycker att man är sjuk för att man har många filmer (och nu har jag inte ens i närheten så många som du har), som om det inte skulle kunna vara minst lika sjukt att shoppa loss på kläder som man kanske tröttnar på två veckor senare…



Själv föredrar jag att köpa både och. Älskar kläder, älskar film! Nu har jag dock inte köpt film på ett tag (har varit inne på H&M för ofta och shoppat upp den lilla summa pengar jag haft kvar när alla räkningar varit betalda, damn you H&M!) men tänkte lägga en beställning nästa gång jag får pengar för det finns massor jag vill ha. Köper dock inte så mycket osedd film längre, eftersom jag haft det lite jobbigt ekonomiskt vissa månader har jag hellre lagt pengarna på sådant jag redan vet är bra. Men när jag har lite mer pengar ska jag köpa sånt jag inte sett också, älskar känslan av att hålla en helt ny, osedd film i min hand… en torrentfil går liksom inte upp emot det.

2012-04-05 @ 16:48:39
URL: http://sugarhearted.wordpress.com
Postat av: Stamp-E

hey.... man köper ju det man gillar... jag samlar på sköldpaddor... o ser jag någon jag vill ha så lägger jag mina pengar på den, även om den är dyr... det är ju det som är lite vardags-lyxet...



jag började en gång i tiden, för typ 20 år sedan, att samla på vhs-filmer... har en bra samling, men tyvärr är dom i källaren idag... :(



men men... tur inte alla samlar på samma saker...:D glad påsk på dig

2012-04-06 @ 09:13:01
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0