Annonser från BloggPartner

The Cat and the Canary 1927

Hej alla läsare!

''Monstret'' ser väldigt rolig ut och jag skrattade högt flera gånger.''



The Cat and the Canary: Tjugo år efter hans död skall Cyrus Wests testamente läsas upp. Sex av hans släktingar samlas en sen natt i hans spöklika slott nära Husdonfloden. Endast en av släktingarna kommer att nämnas i testamentet och ärva all hans rikedom. En hemlig man i slängkappa dröjer i skuggorna och tycks ha egna planer om vem som skall ärva pengarna.

Gillar man stumfilmer kommer man nog intressera sig för den här filmen. Väldigt bra uppbyggd film och den slutade inte riktigt så som jag hade förväntat mig. Den leker med blåa, gröna och sepia skalor, vilket ger den en mysig känsla precis så som hos Caligaris Kabinett. Den var ganska spännande och stumfilmer brukar vinna mig över ganska lätt. ''Monstret'' ser väldigt rolig ut och jag skrattade högt flera gånger. Dem utnyttjade också skuggor ganska bra och jag ville hela tiden veta hur det skulle gå. Jag har inte sett dem andra versionerna utav denna film, men ska definitivt göra det.



300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för tipset!

2011-09-13 @ 23:03:41
Postat av: anna

Stumfilmer gillar jag också. Jag har fått många stumfilms tips från din blogg. Tack för att du har en så bra blogg som tar upp så många olika filmer. Jag tror jag har sett någon senare version utav Cat and the canary, men jag har alltid velat se den här så tack för recensionen för nu blev jag ännu mer sugen på att se den.

2011-09-14 @ 08:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0