Annonser från BloggPartner

Halloween tips!

Hej alla läsare!♥

Nu under Halloween helgen/veckan ja när ni nu firar Halloween så ska jag ta upp mina tips inför Halloween.

En riktig klassiker är Halloween 1978, riktigt bra film med precis rätt stämning som jag ofta kollar på just runt Halloween-tiden. Gillar man Halloween, rekommenderar jag även dem flesta uppföljarna, men akta er för Halloween 3 som inte ens har att göra med Michael Myers eller serien. Suspiria är min favorit och den ska jag se under de kommande dagarna, häxtemat är perfekt nu när alla ändå klär ut sig till häxor och andra varelser. Andra Dario Argento filmer som jag rekommenderar kring den här tiden är Opera, Deep Red & Mother of tears, men man kan se vilken utav hans filmer ändå, men just dessa har en speciell känsla.
Slasher filmer som Fredagen den 13:e och A nightmare on Elm Street är självklara då man kan se flera efter varandra och drömma sig bort i Freddys eller Jasons värld i mer än en film. Evil Dead filmerna är riktiga favoriter och man får sig många skratt. Tänk på att alla skräckfilmer inte bara ska vara läskiga, utan många bjuder på komedi, kärlek och tårar. Om ni föredrar läskiga skräckfilmer som inte är menade att vara roliga så har jag tipsat om Slasher-filmerna lite längre upp, enligt mig bjuder inte Halloween på så många skratt, men någon annan kanske finner den sjukt rolig vad vet jag? Vill man rikta sig in på lite äckligare filmer som inte är särskilt läskiga, men som får adrenalinet att pumpa pga effekterna så se Saw-filmerna, Hostel-filmerna, A Serbian Film & Human Centipede filmerna. Andra råa filmer brukar komma från rape/revenge genren och där finns filmer som I spit on your grave- filmerna, Irreversible & Jungfrukällan som jag gillar väldigt mycket.
Bland stumfilmerna hittar man flera utav mina favoriter. Dr Caligaris Kabinett, Nosferatu, The Laughing Man & Cat and the Canary är alla riktigt bra filmer.Norska skräckfilmer har slagit igenom stort och dem är riktigt bra. Fritt vilt filmerna, Död snö & Rovdyr visar varför man ska ge dem en chans. Ja nu har jag gått igenom några utav mina favorittitlar och jag hoppas att ni fyller eran helg med mycket skräcktittande.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Angelica

älskar halloween :D

2011-10-30 @ 12:25:40
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: Candy

A Nightmare On Elm Street-filmerna är ju fantastiska, men Halloween-filmerna gillar jag inte alls. Den enda okej är just trean, måste jag säga. :P

2011-10-30 @ 18:11:54
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0