Annonser från BloggPartner

Who's afraid of Virginia Woolf?

Hej alla läsare!

''Min favoritscen var nog den med paraplyet för den kom som en riktig överraskning.''



Who's afraid of Virginia Wolf? Det äkta paret Martha och George bjuder hem ett ungt par efter en fest. Med de unga människorna som publik, vältrar sig de båda i raffinerade förödmjukelser för att kunna såra varandra så mycket som möjligt.

Jag måste se fler filmer med Elizabeth Taylor för hon är lysande i varje film som jag har sett med henne hittills. Relationen mellan de två huvudkaraktärerna är riktigt intressant att följa för den ändras hela tiden och man vet aldrig riktigt vad som kommer att hända. Den visar inte bara vilka konsekvenser deras handlingar får för dem själva utan även vad som händer när man drar in andra människor i sin lek. Jag hade fått för mig att den skulle innehålla lite mer skräck än vad den gjorde, men intensiteten i filmen höll i sig ändå. Min favoritscen var nog den med paraplyet för den kom som en riktig överraskning.







Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: BlueRoseCase

Jag gillade den här skarpt. Det är ett riktigt bra manus till att börja med och framförallt Taylor är ju strålande i den!

2011-05-30 @ 18:27:17
URL: http://bluerosecase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0