Annonser från BloggPartner

The Incredible shrinking man

Hej alla läsare!

''Jag skulle ha blivit livrädd om jag var så liten och såg en spindel som var större än mig, usch får rysningar bara jag tänker på det!''



The Incredible shrinking man (I skräckens klor): Dagarna efter en båttur genom en besynnerlig dimma börjar Scott Carey känna sig illamående. Några veckor går, och nu märker Scott att han har blivit kortare! Han fortsätter krympa, och allteftersom han blir mindre upptäcker han att vardagen som den var inte längre är lika lätt att klara sig genom..

Det är definitivt den andra halvan som är den bästa, men den börjar riktigt intressant också. Mannen går plötsligt oförklarat ner i vikt och det bara fortsätter och fortsätter. Det är inte bara vikten som rasar, utan även hans längd och till slut är han väldigt väldigt liten. Jag tappade aldrig intresset utan blev indragen i handlingen ganska snabbt. Jag tycker att effekterna var bra för en film på den tiden och de bästa scenerna är faktiskt då spindeln är med. Mannen är så liten så spindeln är därför väldigt stor och han slåss mot den med en nål. Jag skulle ha blivit livrädd om jag var så liten och såg en spindel som var större än mig, usch får rysningar bara jag tänker på det!

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att du recenserade den här filmen, som jag har haft som favoritfilm sen jag såg den som liten. Jag är väldigt förtjust i äldre fantasy, skräck och scifi-filmer, därför blir jag glad varje gång du recenserar en sådan film eller bara tar upp dem på något sätt.

2011-05-18 @ 21:37:10
Postat av: Aficionadon

Oh! Den här ska jag köpa i England om samma snubbe med dessa klassiska sci-fi rullar har sitt stånd på mässan igen.

2011-05-19 @ 12:42:53
URL: http://aficionadon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0