Annonser från BloggPartner

Request: Meet me in St Louis

Hej alla läsare!

''Jag har nog bara sett henne i den här filmen och Wizard of Oz, men hon sjunger underbart och skådespelar riktigt bra.''



Meet me in St Louis: Musikal vilken skildrar en familjs svåra beslut att lämna sin hemstad St Louis för att i stället bege sig till New York där fadern blivit erbjuden ett topp-jobb.

Denna film finns med i 1001 filmer du måste se innan du dör och jag fick en eller faktiskt två requests om att recensera alla filmer därifrån. Det jag gillade med filmen var muskalnumrena och Judy Garland. Jag har nog bara sett henne i den här filmen och Wizard of Oz, men hon sjunger underbart och skådespelar riktigt bra. Handlingen var tyvärr inte alltför intressant och den kändes lite lam faktiskt, man kände inte den jobbiga känslan med att tvingas flytta någonstans när man hellre vill bo kvar där man är. Det finns många andra bättre musikaler som suger mig in på alla plan, sång och handlingsmässigt. Ska ni se en musikal med Judy Garland så se Wizard of Oz, den är riktigt grym.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Micke

Vad gör du på dagarna? Studier eller jobb?

2011-05-13 @ 12:46:49
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0