Annonser från BloggPartner

Begotten

Hej alla läsare!♥

''Det här är den skummaste filmen jag har sett på ett bra tag.''



Begotten: Berättelsen är en skapelseberättelse där Gud i filmens inledning tar sitt liv för att det ur honom skall födas en kvinna. Kvinnan (kallad "Mother Earth" i rollistan) föder sedan en son. Vi följer hans färd genom ett post-apokalyptiskt landskap. Han släpas genom glesa skogar och över berg, och attackeras av ansiktslösa varelser som tycks vara de enda som bebor denna värld.

Det här är den skummaste filmen jag har sett på ett bra tag. Jag vet ärligt talat inte riktigt vad jag ska tycka om filmen. Den börjar väldigt starkt och bra och då tänker jag: wow om resten utav filmen är såhär så kommer jag att älska den, men efter de scenen blir den väldigt konstig. Anslaget känns rätt in i magen och den har en hel del sådana scener. Dem säger inte ett enda ord igenom hela filmen, utan man får bara höra lite konstiga ljud då och då.

Vissa scener är lite utdragna och man känner sig själv lite störd efter att ha sett den här. Det var mycket: öhm vad tittar jag på egentligen som virvlade omkring i mitt huvud. Den var både intressant, men ändå inte. Fotot är ganska skitigt och det stärker den här förvirrande känslan man har igenom hela filmen och det känns som att all energi dras ur en under filmen gång. Av all min förvirring hamnar den här filmen på en trea.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Micke

Jag gillar din blogg, läser den varje dag. Keep up the good work!

2011-05-10 @ 19:13:05
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/
Postat av: Sanna

Hej! Jag ser att du är filmintresserad efter en snabbtitt på din blogg. Vill tipsa dig om en film som heter Powder från 1995 med Sean Patrick Flanery i huvudrollen. Det är en jättefin film! :) Keep up the good work!

2011-05-10 @ 20:00:03
URL: http://saeny.tumblr.com
Postat av: BlueRoseCase

Oj, den här lät intressant! Jag kommer ta upp Shadow of the Vamoire inom en förhoppningsvis snar framtid tilsammans med de båda versionerna av Nosferatu!

2011-05-11 @ 07:47:05
URL: http://bluerosecase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0