Annonser från BloggPartner

Road Kill

Hej alla läsare!

''Australien brukar göra väldigt bra skräckfilmer och har bland annat gjort The Loved Ones som jag rekommenderar till alla''



Road Kill: Fyra unga vänner som kampar i ödemarken i Australien blir plötsligt prejade av vägen av en mystisk långtradare. När dom närmar sig långtradaren för att konfrontera föraren så bevittnar dom vad dom tror är ett mord. Dom bestämmer sig för att stjäla lastbilen för att ta sig till närmsta stad för att söka hjälp. Men det visar att den enorma lastbilen innehåller en hemskare helighet än vad dom kunde någonsin ana.

Australien brukar göra väldigt bra skräckfilmer och har bland annat gjort The Loved Ones som jag rekommenderar till alla och som värmer mig om hjärtat när jag tänker på den. Tyvärr håller inte den här filmen den Australiensiska standarden som jag är van vid att se. Karaktärerna är riktigt tråkiga och typiska och det enda som är bra i filmen är Xavier Samuel (Huvudrollen i The Loved Ones) för han spelar alltid bra och är det ända som gör att filmen faktiskt får en tvåa och inte en etta. Handlingen blir bara tråkigare och tråkigare ju mer saker som avslöjas och enligt mig är det tråkigt att filmen kretsar kring trucken. En svag tvåa ger jag Road kill.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hade inte hört talas om denna innan jag läste din recension, men ska se den ändå! :D

2011-03-09 @ 00:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0