Annonser från BloggPartner

Primal SPOILERS

Hej alla läsare!

''Jag satt och längtade efter att få se allt gore som den sägs innehålla, men jag måste faktiskt erkänna att jag blev lite besviken på den punkten.''



Primal: Det är nu tolv tusen år sedan en grottmänniska försökt varna om ett okänt väsen, men slukades själv av den uråldriga ondskan. Nu har sex vänner på en studieresa slagit läger i samma avlägsna vildmark. Men när en av dem tar ett dopp i ett närliggande vattenhål, blir hon febrig och regregerar till ett aggressivt primaltillstånd där hennes följeslagare blir hennes byte. När en annan börjar övergå till samma djuriska skick inser gruppen att de måste döda eller dödas. Förr eller senare kommer att behöva ge sig in i bergsgrottorna och konfrontera orsaken till den monstruösa förödelse som drabbat dem alla.

Den började faktiskt helt okej, över förväntan och fick mig att vilja fortsätta se filmen. Efter anslaget är filmen rätt så seg och tråkig. Man får lära känna karaktärerna litegrann och irriterar sig på några. Jag satt och längtade efter att få se allt gore som den sägs innehålla, men jag måste faktiskt erkänna att jag blev lite besviken på den punkten. Visst några scener innehåller blod och lite gore, men jag trodde att det skulle vara i samma nivå som Hatchet, Re-animator osv, men nej det var det inte.

Det fanns en riktigt snygg scen nära slutet som är i slowmotion och bra utförd och då låg filmen på en trea, men efter det kom slutet. I slutet får man se någon muterad tentakelmonster som våldtar tjejer och då undrar jag vart i helvete kom det ifrån? Filmen handlar om att ungdomarna blir sjuka utav vattnet och så lägger dem in något fult dataanimerat monster i slutet som inte har någonting med något att göra. Jag som tål mycket brist i logik i skräckfilmer blir rätt så arg utav slutet. Nej en tvåa landar den på, synd för det hade kunnat blivit en bra film.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Amon

men det är en trea i betyg :)

2011-03-30 @ 20:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0