Annonser från BloggPartner

MMA 1:a Maj

Hej alla läsare!

''Jag har bara tränat MMA i precis 2 månader, men jag tycker ändå att det ska bli väldigt roligt att få tävla och se hur det är på riktigt.''



Jag ska vara med i en MMA-tävling den 1:a Maj och då är det S/W som gäller, alltså inga slag och sparkar, utan det är Submission/Wrestling. Tävlingen är i Kallhälls Sporthall (Stockholm) och det kostar 50 kronor att titta på och ni som skulle vilja kolla på matcher och är intresserade får gärna komma och kolla. Det kommer vara flera tjejer från min klubb som åker dit så det är inte bara jag. Klockan 10.30 börjar det. Jag har bara tränat MMA i precis 2 månader, men jag tycker ändå att det ska bli väldigt roligt att få tävla och se hur det är på riktigt.

Jag måste öva väldigt mycket på benlås och igår fick vi äntligen lära oss det. Eftersom att benlås är tillåtna på tävlingen så vill jag veta hur man kan undvika att hamna i ett benlås och själv veta hur man tar ett. Jag har märkt att man verkligen måste vara säker på veta hur man tar ett benlås och man får absolut inte tvivla utan bara go-for it när man tar ett benlås.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Maarriia

Vad spännande, det är klurigt med benlås, har inte tränat på det något alls nästan även fast jag kör SW en gång i veckan. På brassen så kör vi inte benlås förens efter man tränat ett bra tag då man ändå inte tävlar med det i början. Hoppas det kommer att gå bra för dig på tävlingen och att det är roligt :) Lycka till!

2011-03-27 @ 16:57:40
URL: http://shoeshines.blogg.se/
Postat av: Maarriia

Jag har inte tävlat något, jag har dock provmatchat en gång, det var kul men tempot är betydligt hårdare än i sparring såklart, den jag provade mot var dessutom jätteduktig och har tränat mycket längre än mig :)

2011-03-27 @ 22:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0