Annonser från BloggPartner

Låt den rätte komma in

Hej alla läsare!

Det jag saknar är flera gore-scener som finns beskrivna i boken och ännu mer blod



"Låt den rätte komma in" är en både våldsam och mycket romantisk historia som utspelar sig i Stockholmsförorten Blackeberg år 1982. Oskar är 12 år och mobbad. Hans sadistiska klasskamrater Conny, Martin och Andreas passerar alla gränser i pennalismen. Oskar fantiserar om hämnd, om att ge igen. Om att vara stark, om att våga. Då står plötsligt en flicka i klätterställningen. En flicka i hans egen ålder som han aldrig sett förut. Men Eli är inte som andra...

Jag hade läst boken innan jag såg filmen och hade väldigt höga förväntningar, jag menar det är inte ofta Sverige kommer ut med bra skräckfilmer och jag hoppades verkligen på att detta skulle bli riktigt bra. Jag såg Låt den rätte komma in på bio och anslaget är riktigt vackert. Jag tycker att filmen fångade en liknande känsla som jag fick då jag läste boken. Jag tycker att dem valde rätt skådisar för alla roller. Karaktärerna framställs på ett riktigt bra sätt och fotot är riktigt snyggt.

Slutscenen är nog det snyggaste i filmen och är gjort på ett riktigt bra sätt. Det finns ett obehag igenom hela filmen och jag tycker att historien är riktigt bra. Det jag saknar är flera gore-scener som finns beskrivna i boken och ännu mer blod, men filmen får ändå en femma utav mig.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Aficionadon

Har inte vågat se den här än. Känner på mig redan nu att den kommer vara rejält överskattad.

2011-03-22 @ 15:09:52
URL: http://aficionadon.blogg.se/
Postat av: Kaka

Jag tyckte det var svårt att förstå allt i filmen, eftersom jag såg den innan jag läste boken. I boken förklaras ju vem gubben Eli bor med är t ex.

2011-03-22 @ 16:24:33
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Emma

Jättebra film. Tycker att det är den bästa svenska filmen som jag har sett. Jag har inte läst boken,, men vill gärna läsa den för jag tror nog att den är bra. Kul att du har recenserat re-maken oxå ska försöka se den när jag kan.

2011-03-22 @ 22:01:15
Postat av: Angelica

älskar den boken! filmen var bra den med :)

2011-03-23 @ 19:27:42
URL: http://mataduvor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0