Annonser från BloggPartner

Gangs of New York

Hej alla läsare!

''Jag gillar dialogen och man vet aldrig riktigt vad som kommer att hända i filmen.''



Gangs of New York: Berättelsen utspelar sig från 1846 och avslutas 1863 med de uppror som följde inkallelserna till det amerikanska inbördeskriget. Filmen fokuserar på konflikterna mellan de vita anglosaxiska invånarna och de irländska immigranterna i New York.

Jag gillade början grymt mycket för den öppnar upp starkt, speciellt första fighten som är rå och brutal och scenen är dessutom grymt snyggt fotad. Efter det så lugnar filmen ner sig och vi får lära känna karaktärerna som är ganska intressanta. Jag gillar dialogen och man vet aldrig riktigt vad som kommer att hända i filmen. Den är också ganska blodiga på vissa ställen och brutal. Daniel Day-Lewis passar jättebra i sin roll och han är dessutom en riktigt bra skådis. En stabil fyra får den här filmen.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: BlueRoseCase

Vad kul! Jag skrev just om Shutter Island som jag såg igår kväll och konstaterade att jag måste se fler av Scorseses senare filmer, inklusive denna!

2011-03-20 @ 09:13:20
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra film, en utav mina favoriter med dicaprio!

2011-03-21 @ 16:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0