Annonser från BloggPartner

Reykjavik Whale Watching Massacre

Hej alla läsare!

''Det som är bra med filmen är blodscenerna, miljön och kreativa mordsätt, men allt annat kändes platt.''



Reykjavik Whale Watching Massacre: En grupp med turister som är ute och valskådar får motorproblem. De blir räddade av ett valjaktsskepp och snart så blir det problem mellan turisterna och valjägarna. Det hela får en blodig upplösning. Filmen är även känd under namnet Harpoon.

Jag hade sett fram emot att se en skräckfilm från Island, hur coolt låter inte det? Men jag blev lite besviken faktiskt. Det som är bra med filmen är blodscenerna, miljön och kreativa mordsätt, men allt annat kändes platt.

Det tog även ett tag innan något hände och det var ingenting som jag blev särskilt förtjust över. Särskilt originell kändes den inte förutom delarna med valarna, annars kändes mycket lånat från andra skräckfilmer. Det enda som gör att filmen får en riktigt svag trea är just allt blod, men den svaga trean kan lätt ändras till en tvåa vid en omtitt, så jag kanske ska låta bli att se den igen?








Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: ylva

sv: Tack :D



Nej, jag har faktiskt inte gjort det ... Är lite rädd för att göra det, många verkar tycka att alla de andra är dåliga. Men ska se dom nån dag, :)

2011-06-06 @ 19:51:21
URL: http://closingwalls.blogg.se/
Postat av: Emilia

sv; Jo, jag gillade den! :) Den var mycket bättre än den från 2008 ^-^

2011-06-06 @ 20:05:12
URL: http://trustingeternity.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag gillade den här filmen, men du har rätt i att den känns ganska lånad.

2011-06-06 @ 22:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0