Annonser från BloggPartner

Jens Pulver - Driven

Hej alla läsare!

''Det är inte alls mycket fighting i filmen, utan fokus ligger på berättandet.''



Jens Pulver - Driven: Filmen följer den kända mma-fightern Jens Pulver i sina förberedelser inför vad som kan bli hans sista match. Jens berättar också om sin jobbiga uppväxt och varför han tävlar.

Den här dokumentären var inte alls vad jag förväntade mig, den var ganska deprimerande och Jens Pulver berättade mycket om sin svåra barndom med en misshandlande pappa. Jag började själv tänka på min pappa och på att jag iaf hade en lycklig barndom med honom tills han dog, men att han aldrig kommer få se vad jag har åstadkommit och vad jag kommer göra i livet, vilket gjorde otroligt ont i hjärtat.

Jens berättade också om att Wrestling räddade hans liv och jag känner samma sak om MMA. MMA räddade min mentala häsla och den syn jag hade på min kropp. hade jag inte börjat med MMA så vet jag inte hur jag hade mått nu. Dokumentären berörde mig väldigt mycket och man får även träffa på hans fru och son. Jag rekommenderar den här till alla oavsett om man är intresserad utav MMA eller inte, så är det en berörande dokumentär. Det är inte alls mycket fighting i filmen, utan fokus ligger på berättandet.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0