Annonser från BloggPartner

Träning och effekter

Hej alla läsare!

''Jag är så glad att min kondition är hyfsad bra nu och att jag klarar av sparringpassen utan att känna att dem tar död på mig.''



Innan jag började MMA så hade jag knappt tränat någonting på säkert 6-7 år och därför var det inte så konstigt att första MMA passet var bland det jobbigaste jag har varit med om. Min kondition var riktigt riktigt dålig och jag klarade knappt av uppvärmningen. Sparringpassen var skitjobbiga och jag flåsade och kunde knappt andas efter varje. Så höll det på i flera veckor, men nu har jag märkt att jag blir inte alls lika andfådd vid uppvärmningen eller sparringen och jag har inte lika ont i musklerna heller. Jag är så glad att min kondition är hyfsad bra nu och att jag klarar av sparringpassen utan att känna att dem tar död på mig. Om ni också vill träna upp konditionen så börja träna någonting regelbundet, det funkade för mig och man kan alltid prova.

Jag gillar verkligen att tävla i S/W, behöver träna mer för att få gå en riktigt MMA match, men jag längtar tills den dagen då jag får gå den matchen kommer. Jag har hittat mina två passioner i livet, film och MMA. Båda två ger mig styrka att fortsätta med allting och att se positivt på min framtid.

Jag har även fått en hel del nya vänner från min klubb Sthlm Shoot och alla där är väldigt trevliga, vilket gör att man känner sig otroligt välkommen.

En MMA-fighter in the making?




Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Jakob

Trevligt med träning och när det ger effekt!

2011-07-05 @ 12:45:06
URL: http://jakobia.se
Postat av: Micke

Jag skulle gärna träna nån kampsport, men här där jag bor kan man tyvärr inte göra det. Jag promenerar och simmar för att röra på mig. Vid sidan av film så är TV-spel ett stort intresse.

2011-07-05 @ 20:56:46
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/
Postat av: Emma

Du är grymt inspirerande och jag är glad att du har hittat passioner i livet som får dig att må bra.

2011-07-05 @ 21:55:29
Postat av: Anonym

Grym du är!

2011-11-01 @ 00:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0