Annonser från BloggPartner

Dom Zly aka The Dark house

Hej alla läsare!♥

''Det som imponerade på mig mest var berättarstilen''



Dom Zly aka The Dark House: Berättelsen utspelar sig i två parallella tidsplan. Den första tidslinjen följer händelserna en höstkväll 1978. Edward Srodon gör misstaget att mellanlanda på en bondgård i de avlägset belägna bergen i Bieszczady. Han stannar för natten. Den inledande misstron mellan gäst och hans värd skingras snabbt med hembränt och förvandlas till kamratskap, intimitet och även vänskap.

En plan för att göra ett gemensamt företag uppstår samt passion och lust, som leder till överraskande och tragiska konsekvenser. Den andra tidslinjen följer en vinterdag i undantagstillståndets Polen. En utredningsgrupp från Milicja Obywatelska (medborgarmilisen) besöker brottsplatsen. Löjtnant Mroz försöker lösa de fyra år gamla mordfallen. Verktyget har han till sitt förfogande är rekonstruktion av händelserna med hjälp av den huvudmisstänkte, Srodon.

Jag såg den här med mamma för någon dag sedan och jag blev väldigt imponerad. Jag vill se många fler polska filmer och därför köpte jag den här utan att ha sett den. Det som imponerade på mig mest var berättarstilen den växlar mellan nutid och dåtid på ett bra sätt som gör att man måste hänga med.

När poliserna undersöker Srodons historia så dricker dem vodka hela tiden och alla blir fulla som svin och jag frågade mamma om det var så förut i Polen och hon svarade ja. Helt sjukt att poliser tilläts arbeta i det tillståndet. Skådespelarna är också riktigt bra och historien blir galnare och mörkare. Vill ni se fler polska filmer så rekommenderar jag denna, se den nu!



Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Candy

Verkar väldigt intressant! Har du den subbad?

2011-07-31 @ 15:01:23
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Emma

Tack för tipset!

2011-07-31 @ 17:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0