Annonser från BloggPartner

Sånt som inte publiceras på min blogg

Hej alla läsare!♥

''jag har en blogg som står för att man får vara sig själv utan att känna sig obekväm eller må dåligt över det.''


Jag får ofta kommentarer där det står var med i min tävling som ex antal personer läser eller kommentarer som inte alls har med mitt inlägg att göra från människor som aldrig varit inne på min blogg förut. Jag godkänner aldrig sådana kommentarer, men ändå får jag såna nästa varje dag. Det är okej att skriva hur mår du eller vad ska du göra om det är blogg som jag känner bra och vi ligger på en sådan nivå att båda tycker att det är okej.

Negativa kommentarer som riktar sig mot mina vänner eller pojkvän godkänner jag absolut inte. Jag vill inte ha några kränkande kommentar eller någon mobbning i min blogg. Jag vill inte ha massor med negativa personers i min blogg för jag har en blogg som står för att man får vara sig själv utan att känna sig obekväm eller må dåligt över det. Jag försöker hela tiden få mina läsare att må bättre och att dem ska känna sig välkomna när dem läser min blogg oavsett intressen, utseendet, bakgrund osv.



Vad är den mest korkade och dumma kommentar ni har fått i eran blogg? Brukar ni svara tillbaka eller bara radera dem?


Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: kicki

Jag brukar bara skratta åt dom kommentarerna.. kan oxå visa upp dom på min blogg.. är inte så brydd med andra ord.. om dom skriver skit om en så vet man ju att man finns.. ;D



Haft en bra helg?

2011-07-10 @ 13:22:02
URL: http://loeria.devote.se/
Postat av: kicki

Helgen har varit bra fast varm.. puh!



Jobbet går bra.. lite tungt i huvudet efter en hel dag i kassan..



Själv då? har du nått jobb? :)

2011-07-10 @ 13:26:11
URL: http://loeria.devote.se/
Postat av: kicki

Vad kul :) Kommer du ha något coolt nickname när du ska upp i ringen då ? ;)

2011-07-10 @ 13:48:45
URL: http://loeria.devote.se/
Postat av: Candy

m talar om för migJag har fått massor av korkade kommentarer från folk som tycker att jag inte borde skriva något om hur jag mår eftersom andra kan triggas. Otroligt dumt eftersom det dels är min blogg och jag därmed själv bestämmer vad jag skriver om, dels för att det sällan leder till nått gott när psykisk ohälsa är tabu. Dessutom har det hjälpt mig ganska mycket att dela med mig av mina erfarenheter och därigenom kunna få tips och stöd från andra. Andra har också blivit hjälpta av att jag öppnar mitt inre. Varför ska jag sluta med något som tjänar ett så pass gott syfte? Ser inte anledningen.



Jag har fått elaka kommentarer också, oftast i stil med: "du är dum i huvudet som tycker så!" eller där folk försöker trycka ner mig baserat på hur jag ser ut. Oftast gnäller dessa personer på min vikt. Förut var det att jag var "för smal" och nu är jag tydligen "för tjock". Andra har gått till angrepp eller väldigt hård kritik på mina vänner samt mitt ex. Det var bl.a. en tjej som skrev att min ex-pojkvän måste vara ful som stryk som valde mig, vilket ju då blev ett angrepp även på honom och sång publicerar jag aldrig för det är oacceptabelt som fan. Har även fått kommentarer från folk som undrat hur jag kan vara kompis med den eller den personen och sagt att de tycker synd om mig för det eftersom personen är si eller så. Bah… okej?! Det är väl inte ett dugg synd om mig för att jag umgås med nån som de inte gillar- jag gillar uppenbarligen den personen, annars hade jag ju inte hängt med honom eller henne.



Ett tag var det en bekant som skrev kommentarer under olika pseudonymer, men jag kunde alltid se att det var h*n som skrev dem eftersom ip-numret var detsamma varje gång. Dessa kommentarer var hur som helst inte särskilt trevliga alls, utan gick mest ut på att jag var dryg, dubbelmoralisk, omogen, elak m.m. Den här personen skrev även lögner om mig i sin blogg, gällande saker h*n påstod att jag gjort mot en av h*ns vänner. Kan tänka mig att h*n inte ansåg dem vara lögn för att h*n bara skrev vad kompisen sagt, men tycker ändå det känns rätt dumt att skriva ut det när man inte varit där och sett vad som verkligen hände.



Den elakaste kommentar jag fått riktad mot mig var från någon som hoppades på att jag skulle vara steril så att jag aldrig får barn, för det skulle vara så synd om de barn som fick mig till morsa. Den mest korkade kommentaren, å den sidan, är nog den där jag visade upp min nya klänning och någon brud genast antog att det jag EGENTLIGEN ville visa upp var mina "skärsår" (som inte ens var sår, utan gamla ärr). Det relaterar återigen till det där med att folk tycker att psykisk ohälsa borde vara tabu, vilket är ett idiotiskt tankesätt. Dessutom är det ganska dumt att anta att alla som inte känner sig tvungna att täcka sina skärsår eller ärr p.g.a. skam, istället vill skryta om dem. Allt är inte svart eller vitt nämligen. Jag väljer att inte dölja mina ärr för att jag helt enkelt inte bryr mig om dem längre. Jag tycker inte att det är något att skämmas över, även om jag inte är stolt över dem heller. Men de är en del av min kropp nu.



Reklam angående tävlingar och sånt har jag också fått, och kommentarer som uppenbart fiskar efter besökare till sin egen blogg utan att kommentera nåt som har med mitt inlägg att göra. Typ: "Hej sötis, hur mår du idag/vad ska du göra i helgen?" När det är en främling som skriver så kan jag inte ta det på allvar. Skriv nåt som har med mitt inlägg att göra istället, så är chansen större att jag besöker din blogg!



Till sist har jag slutat publicera och svara på elaka eller onödiga kommentarer. De här personerna vill oftast ha svar på tal eftersom de gillar att göra en upprörd och tjafsa, lite av internet-troll kan man säga, och genom att svara göder man dem bara. Kan dock klia enormt i mina fingrar efter att skriva tillbaka då jag anser att deras beteende är förkastligt och då jag vet att de säkert gör detsamma mot flera andra bloggare; det känns lite som mitt ansvar att läxa upp dem då. Men: jag vet att det är så de får sin energi så jag skiter helt enkelt i dem i slutänden. Jag gör en karaktär i något fightingspel istället som jag döper efter dem och sedan spöar jag skiten ur dem. :P Därefter kan jag glömma och gå vidare.



Så mitt tips till alla som brottas med negativa kommentarer är att bara skita i dem, samt blockera ip-numren, för annars är det troligt att personerna aldrig kommer att ge sig samtidigt som man ger dem vad de vill ha. Och det förtjänar de inte. Blir man arg eller ledsen över det som skrivs kanske man kan ventilera händelsen med en vän, partner eller familjemedlem istället och försöka minnas att man med största säkerhet är tretusen gånger bättre än den där jävla level 1-personen. (http://en.wikipedia.org/wiki/Positive_Disintegration)

2011-07-10 @ 14:31:52
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Candy

Pardon my uppsats, men dina läsare är förhoppningsvis läskunniga och du är i alla fall det. :)

2011-07-10 @ 14:32:22
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Angelica

jag har haft turen att inte fått så negativa kommentarer på min blogg (med tanke på det är ändå internet vi pratar om!) men jag förstår inte de som ger negativa kommentarer... folk i allmänhet. Får hoppas bara att jag inte får nått nu iframtiden. Det jobbigaste är väl dom kommentarerna som du nämde, om saker som i inlägget inte har nått med det att göra, men men :)

2011-07-10 @ 18:03:11
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag får med sådan kommentarer ibland där de vill att man ska gå in och tävla i deras blogg eller bara kolla in den.



Kommentarer som även lyder "Hur har din dag varit" eller "Allt bra med dig" och "hur har helgen varit" svarar jag inte heller på då detta är ett sätt för att få läsare till sin blogg. Vill man att jag ska kolla in bloggen så få man skriva något som har med mitt inlägg att göra, annars kan det vara. Men som du säger så är det okej om trogna läsare kollar läget med sådan inlägg.

2011-07-10 @ 19:13:52
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är ball <3

2011-07-11 @ 12:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0