Annonser från BloggPartner

Jag ska inte dö ensam

Hej alla läsare!

''Men jag tycker att fotot i filmen är fin och en gammaldags känsla finns över filmen, vilket jag gillar.''



Jag ska inte dö ensam (No moríre sola): Fyra kvinnor är på väg hem när de ser en skadad flicka ligga längs vägen, samt tre män bärandes på gevär en bit därifrån. Kvinnorna tar flickan till polisen, men kör kort därefter av vägen. En efter en tas de in i skogen och våldtas av männen de sett tidigare. När de väl repat sig bestämmer de sig alla för att hämnas på de skyldiga.

För er som gillar rape/revenge genren har en till film att se nu nämligen Jag ska inte dö ensam från Argentina. Ni som inte gillar den genren kommer inte gilla den här filmen. Första halvan är ganska seg, utdragen och tråkig. Det händer inte så mycket och den känns inte så intensiv som filmer i den här genren brukar göra. Men jag tycker att fotot i filmen är fin och en gammaldags känsla finns över filmen, vilket jag gillar.

Andra halvan är lite bättre när hämnden börjar och det finns en och annan blodig och bra scen. Tyvärr är scenerna i andra halvan också ganska utdragna. ett exempel på en utdragen scen är när två utav tjejerna slänger jord i ett hål och dem gör det i säkert 7-8 minuter, ja vi fattar att ni slänger jord, man skulle ha kunnat göra den scenen mycket mer intressant med en annan klippning. Om man hade ändrat på klippningen skulle många scener ha blivit bättre och filmen hade fått bättre fart, men nu landar filmen på en tvåa, men stark tvåa.



Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0