Annonser från BloggPartner

The Day the earth stood still

Hej alla läsare!♥

''Det jag gillar mest i filmen är huvudkaraktären för man får sympati för honom och han spelar dessutom väldigt bra.''



The Day the earth stood still: Ett rymdskepp landar i Washington DC. Ombord finns utomjordingen Klaatu som kommit till jorden för att försöka skapa fred. Militären beskjuter Klaatu som måste föras till sjukhus. Han lyckas rymma och tvingas att försöka bevisa för världen att han kommit med fredliga avsikter.

Jag har sett re-maken också och den här var bättre. Det jag gillar mest i filmen är huvudkaraktären för man får sympati för honom och han spelar dessutom väldigt bra. Vissa utav dagens Sci-Fi filmer håller inte samma klass som The Day the earth stood still & Forbidden planet och därför tycker jag att fler borde se de äldre Sci-Fi filmerna. Visst är vissa karaktärer korkade men det stör mig inte alls i filmen, eftersom att allt annat är väldigt bra. Min favoritscen är en tidig scen när rymdskeppet precis har anlänt och när utomjordingen precis stigit ut ur skeppet för att bekanta sig med alla och framföra sitt budskap. Nu har man ännu ett köp att se fram emot.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0