Annonser från BloggPartner

Rare exports

Hej alla läsare!♥

''Jag tycker att det är jättesynd att man inte får se honom mer för där tappade filmen lite och man känner sig nästan lite lurad''



En amerikansk forskningsexpedition borrar i de finska bergen i norra Lappland, just på den plats där den ondskefulle jultomten ligger i dvala. Nu är det upp till ett ensamt barn att stoppa katastrofen innan jultomten sätter sina klor i honom.

Den här är faktiskt riktigt snygg och jag skriver ofta att skräckfilmer som utspelar sig i vintermiljöer är väldigt snygga och här stämmer det. Jag gillar idén väldigt mycket och den är intressant fram till att man får se den riktigt jultomten som är nedfryst i ett stort block is, men sen får man inte se honom något mer. Jag tycker att det är jättesynd att man inte får se honom mer för där tappade filmen en del på spänningen och man känner sig nästan lite lurad.
Jag tycker också att det är mysigt att den utspelar sig i Finland och att alla pratar på finska. Det är skönt att se skräckfilmer som kommer ifrån andra länder än USA, för de blir ofta (inte alltid) bättre. Jag tror nog att Nordens skräckfilmer bara har börjat och att den kommer att blomma ut riktigt stort och visa USA att vi också kan göra grymma skräckfilmer och göra alla subgenres inom skräck. Jag tänker kämpa på med min skräckfilmer för att visa det. Ännu ett mac-inlägg så det funkade inte att kopiera in en trailer.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0