Annonser från BloggPartner

La Strada

Hej alla läsare!

''Sminket och hur Gelsomina är framställd är väldigt fint och man ser hur sårbar hon är.''



En berättelse om den naiva flickan Gelsomina som mer eller mindre säljs till en brutal atlet. Han reser runt på den italienska landsbygden och uppträder som kraftkarl och hon får vara clown i hans nummer. Gelsomnia blir förälskad i atleten men han utnyttjar henne skamlöst hela tiden. När paret så småningom ansluter sig till en cirkus får hon en vän i en snäll akrobat och situationen förändras drastiskt.

Regisserad utav Federico Fellini. Jag blev väldigt engagerad i historien och kände stor sympati för Gelsomina. Jag tycker att hennes miner och skådespel var väldigt bra och jag ville hela tiden att allting skulle ordna upp sig för henne. Fotot var väldigt snyggt och de alla olika delarna i filmen var intressanta. Det fanns alltid nya karaktärer som man lärde känna och som förde historien framåt på ett bra sätt. Sminket och hur Gelsomina är framställd är väldigt fint och man ser hur sårbar hon är. Det här är den bästa filmen jag har sett från Federico Fellini.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0